Technologia czyszczenia / regeneracji filtrów DPF / FAP oraz katalizatorów

PRZEDSTAWIONY SPRZĘT JEST RENOMOWANEJ FIRMY I OBECNIE NAJLEPSZY NA RYNKU!

Maszyna czyszcząca filtry dpf/fap

regeneracje Dpf/Fap

Regeneracja fitra Dpf/fap przy użyciu urządzenia wysokociśnieniowe wykorzystują siłę hydrodynamiki przepływu wody o charakterze turbulentnym (rys.1) oraz siłę impulsu sprężonego powietrza z kompresora. Ruch cieczy ( płynu roboczego ) wymuszany jest przez zewnętrzne ciśnienie, które musi pokonać opory przepływu w kanałach filtra. Przy przepływie turbulentnym (burzliwym) strugi cieczy mieszają się tworząc wiry, które w łatwy sposób przenikają i usuwają cząstki stałe w mikroporowatych przegrodach kanałów filtra.

Nasze urządzenia idealnie współpracują z płynem DPF Active Matic zmniejszającym powierzchniowe napięcie wody, dzięki czemu cząsteczki środka myjącego łatwiej łączą się z cząsteczkami brudu, i tym skuteczniej odrywają je od czyszczonej powierzchni.

Podczas czyszczenia, geometria przepływu filtra DPF zapewnia opory z jednoczesnym tworzeniem przepływu o dużej prędkości, i wysokich naprężeniach ścinających, będących głównym mechanizmem usuwania skompresowanych złogów w kanałach filtra.

Dodatkowo opór przepływu spowodowany jest odpowiednią lepkością środka czyszczącego ( DPF Active Matic ), który sprawia, że podczas ruchu cząsteczek cieczy występuje zjawisko podobne w skutkach do tarcia.

Metoda pozwala na bardzo dokładne usuwanie wszystkich rodzajów cząstek stałych ( sadza, popioły, oleje ) zarówno z kanałów wylotowych jak i dolotowych filtra.

W skład technologi czyszczenie regeneracji filtra dpf/fap wchodzi:
  • specjalistyczna maszyna czyszcząca firmy Otomatic.
  • środek czyszczący – detergent firmy Otomatic ( DPF Active Matic ).
  •  narzędzia pomiarowe – tester przeciwciśnienia, kamera inspekcyjna ( endoskopowa ).
  •  profesjonalne urządzenie do suszenia gorącym powietrzem ( II stopień suszenia ).
Proces czyszczenia:
  1.  Przeprowadzenie oględzin wkładu ceramicznego rdzenia filtra kamerą inspekcyjną.
    Wkład filtra, który kwalifikuje się do czyszczenia nie może być popękany, przetopiony, zaklejony.
  2. Zapięcie filtra w maszynie.
  3. Test przeciwciśnienia, pokazujący stopień zapchania filtra przed czyszczeniem.
  4. Aplikacja środka czyszczącego do wewnętrznej części obudowy filtra – DPF Active Matic.
  5.  Uruchomienie procesu czyszczenia. Temperatura wody 60 ℃.
  6.  Analiza brudnej wody wydobywającej się z filtra (kolor, ilość oleju).
  7. Zakończenie czyszczenia ( 10 – 20 min ).
  8. Suszenie ( 30 min ).
  9. Test przeciwciśnienia, pokazujący stopień zapchania filtra po czyszczeniu.
  10. W przypadku braku pełnej przepustowości, powrót do pkt 5.
  11. Wykonanie zdjęć wkładu filtra kamerą inspekcyjną.
  12. Sporządzenie raportu.
Zalety metody regeneracji dpf/fap:

Dostępna dla wszystkich marek i modeli samochodów osobowych, dostawczych i ciężarowych.

  • Bezpieczna dla powłoki katalitycznej filtra.
  • Wysoka skuteczność, nawet do 98 % odzyskania przepustowości kanałów filtra.
  • Brak konieczności wycinania wkładu ceramicznego, spawania.
  • Szybki czas czyszczenia około 15-20 min.
  • Możliwość sprawdzenia rezultatu czyszczenia.
  •  W przypadku filtrów samochodowych, czyści również katalizator znajdujący się obok filtra DPF.

Write a Reply or Comment