Technologia czyszczenia / regeneracji filtrów DPF / FAP oraz katalizatorów
PRZEDSTAWIONY SPRZĘT JEST RENOMOWANEJ FIRMY I OBECNIE NAJLEPSZY NA RYNKU!
Maszyna czyszcząca filtry dpf/fap
Regeneracja fitra Dpf/fap przy użyciu urządzenia wysokociśnieniowe wykorzystują siłę hydrodynamiki przepływu wody o charakterze turbulentnym (rys.1) oraz siłę impulsu sprężonego powietrza z kompresora. Ruch cieczy ( płynu roboczego ) wymuszany jest przez zewnętrzne ciśnienie, które musi pokonać opory przepływu w kanałach filtra. Przy przepływie turbulentnym (burzliwym) strugi cieczy mieszają się tworząc wiry, które w łatwy sposób przenikają i usuwają cząstki stałe w mikroporowatych przegrodach kanałów filtra.
Nasze urządzenia idealnie współpracują z płynem DPF Active Matic zmniejszającym powierzchniowe napięcie wody, dzięki czemu cząsteczki środka myjącego łatwiej łączą się z cząsteczkami brudu, i tym skuteczniej odrywają je od czyszczonej powierzchni.
Podczas czyszczenia, geometria przepływu filtra DPF zapewnia opory z jednoczesnym tworzeniem przepływu o dużej prędkości, i wysokich naprężeniach ścinających, będących głównym mechanizmem usuwania skompresowanych złogów w kanałach filtra.
Dodatkowo opór przepływu spowodowany jest odpowiednią lepkością środka czyszczącego ( DPF Active Matic ), który sprawia, że podczas ruchu cząsteczek cieczy występuje zjawisko podobne w skutkach do tarcia.
Metoda pozwala na bardzo dokładne usuwanie wszystkich rodzajów cząstek stałych ( sadza, popioły, oleje ) zarówno z kanałów wylotowych jak i dolotowych filtra. Więcej informacji na stronie http://eltronic24.pl/oferta/dpf-fap-czyszczenie-filtra-czastek-stalych/
W skład technologi czyszczenie regeneracji filtra dpf/fap wchodzi:
- specjalistyczna maszyna czyszcząca firmy Otomatic.
- środek czyszczący – detergent firmy Otomatic ( DPF Active Matic ).
- narzędzia pomiarowe – tester przeciwciśnienia, kamera inspekcyjna ( endoskopowa ).
- profesjonalne urządzenie do suszenia gorącym powietrzem ( II stopień suszenia ).
Proces czyszczenia:
- Przeprowadzenie oględzin wkładu ceramicznego rdzenia filtra kamerą inspekcyjną.
Wkład filtra, który kwalifikuje się do czyszczenia nie może być popękany, przetopiony, zaklejony. - Zapięcie filtra w maszynie.
- Test przeciwciśnienia, pokazujący stopień zapchania filtra przed czyszczeniem.
- Aplikacja środka czyszczącego do wewnętrznej części obudowy filtra – DPF Active Matic.
- Uruchomienie procesu czyszczenia. Temperatura wody 60 ℃.
- Analiza brudnej wody wydobywającej się z filtra (kolor, ilość oleju).
- Zakończenie czyszczenia ( 10 – 20 min ).
- Suszenie ( 30 min ).
- Test przeciwciśnienia, pokazujący stopień zapchania filtra po czyszczeniu.
- W przypadku braku pełnej przepustowości, powrót do pkt 5.
- Wykonanie zdjęć wkładu filtra kamerą inspekcyjną.
- Sporządzenie raportu.
Zalety metody regeneracji dpf/fap:
Dostępna dla wszystkich marek i modeli samochodów osobowych, dostawczych i ciężarowych.
- Bezpieczna dla powłoki katalitycznej filtra.
- Wysoka skuteczność, nawet do 98 % odzyskania przepustowości kanałów filtra.
- Brak konieczności wycinania wkładu ceramicznego, spawania.
- Szybki czas czyszczenia około 15-20 min.
- Możliwość sprawdzenia rezultatu czyszczenia.
- W przypadku filtrów samochodowych, czyści również katalizator znajdujący się obok filtra DPF.